Kun NHL-sarjassa alkaa jokakesäiset tryoutit, joukkueiden johdolla on hyvin tarkka näkemys siitä, millaisia pelaajia voittamiseen tarvitaan. Voittamisen edellytyksenä on tietenkin monet asiat, mutta huippupelaajien saamista omaan remmiin ei voi vaikutuksiltaan väheksyä. Miten yrityksenne pitää huolen siitä, että liiketoiminnan näkökulmasta kriittisille paikoille saadaan juuri oikeat osaajat?
1. Määrittele, mikä ongelma teidän täytyy ratkaista seuraavan vuoden aikana
Onko tulevalle kaudelle tärkeintä kiinnittää pistehirmu hyökkääjä, maalivahti vai koko tiimin kiperistä tilanteista pelastava luottopakki? Nykyhetki määrittelee, millainen pelaaja on tarvittava lisäys menestyksen varmistamiseksi. Yhtä lailla yritysjohdon täytyy määritellä, millaista lisäosaamisen resursointia tulevan vuoden tavoitteiden saavuttaminen vaatii.
2. Tavoittele tietynlaista tuloksentekijää
Jos joukkueeseen tarvitaan juuri tietyt ominaisuudet omaava tuloksentekijä, ei ole tarkoituksenmukaista “avata paikkaa” kaikille maailman halukkaille. Miksi tuottaa sadoille ihmiselle pettymys, jos halutaan jotain todella spesifiä? Myös yritysten kannattaa miettiä avoimien hakujen tarkoituksenmukaisuutta. Avoimella haulla ei juuri koskaan löydetä parasta osaajaa, jos oikeasti tiedetään, mitä ollaan etsimässä.
3. Hanki lisäanalytiikkaa ja tee päätös ketterästi
Ensimmäinen varauskierros ei kestä ikuisesti. Olemassa olevan analytiikan ansiosta joukkueen johto pohtii ketterästi vaihtoehtoina olevien pelaajien ominaisuuksia tuloksentekokyvyn näkökulmasta. Liike-elämässä tätä vastaa nopeasti toteutettu rekrytointiprosessi soveltuvuusarvioinnin kera.
Päätöksen jälkeen joukkueeseen on kiinnitetty paras pelaaja Interim-mallin kaltaisella sopimuksella tietyksi ajanjaksoksi. Entä jos tekin kiinnittäisitte seuraavan huipputason osaajan samalla tyylillä? Otattehan yhteyttä jo tänään!
Comments